•ارزیابی شما درباره وضعیت موجود پاسخگویی در سطح کشور
چیست؟
•ما باید چند کار در باره
پاسخگویی انجام دهیم. یکی ارزیابی وضعیت موجود و آسیب شناسی آن و
دیگر نیازسنجی. از ان جایی که نیاز به
پاسخگویی در سطح کشور به شدت احساس می شود و موسسات با وضعیت کنونی از حد مطلوب خیلی فاصله دارند باید گفت که وضعیت خوبی نداریم. به عنوان نمونه ما در رادیو برنامه ای اجرا می کردیم و
پرسش هایی می آمد تا آن که ایمیل
ما را اعلام کردند از همه جهان حتی آمریکا و اروپا سیل ایمیل روانه شد به حدی که ناتوان شدم و دیدم نمی توانم به این حجم عظیم پرسش ها پاسخ دهم و آن را قطع کردم. این ها نشان می دهد که
مردم پرسش هایی زیادی دارند و
پاسخگو می خواهند . پاسخگویی که مطمئن به او باشند و دیگر آن که در همان لحظات به وی پاسخ دهد. بعضی از این پرسش ها
برای طرف حیاتی است. اگر یک ماه بعد پاسخ داده شود از موضوعیت
می افتد. پرسشگر نیازمند پاسخ سریع و فوری
است. این مشکل در همه موسسات است و پاسخ ها دیر هنگام داده می شود. به هر حال گرایش زیادی برای دانستن است که انگیزه
پرسش می شود. اما ارزیابی من
از نظر آسیب شناسی وضعیت موجود آن است که موسسات پاسخگوی ما در شکل سنتی نمی توانند فعالیت موثری داشته باشند.
پاسخگویی هنری است که می توان آن را
از علوم بین رشته ای دانست. یک پاسخگو باید از علوم چندی چون روان شناسی، جامعه شناسی ، علم تعلیم و تربیت ، فقه سوال و ... آگاهی داشته باشد. از این رو می گویم که پاسخگویی از علوم
دقیق و پیچیده است. نکته دیگر آن که در پاسخ ها باید اصول
تربیتی رعایت شود. به مخاطب احترام گذاشته شود و
پاسخ به تمام وکمال در اختیار وی گذاشته شود مثل برنامه های رادیوی نباشد که بخشی این هفته و بخشی دیگر هفته دیگر پخش شود. نکته دیگر آن که موسسات پاسخگو نیاز به آموزش این فن به صورت علمی
و به شکل فنی دارند. در شکل کنونی نمی توان پاسخگوی
بسیاری از مسایل و شبهات بود.
ما را در سایت اخر دنبال میکنید
برچسب: نویسنده: بازدید: 186