•نظرتان درباره تخصصی شدن پاسخگویی چیست؟
•تخصصی شدن فواید و نواقصی
دارد. از آن جایی که پاسخگو مسلط
تر به مباحث است پاسخ دقیق تر و عملی است ولی مردم پرسش های متعددی را به طور حضوری و یا تلفنی و یا کتبی مطرح می کنند که نیازمند پاسخ است. نمی توان به این دلیل که این در حوزه تخصص
این مرکز نیست پاسخ نداد و
پرسشگر را به جای دیگر حواله داد. این یک آسیب است و موجب فرار پرسشگر. پاسخگو باید در همه رشته های دینی تخصص داشته
باشد. اگر هم تخصصی کردیم باید
گروهی کار کنیم و در یک نشست و یا در یک مجموعه افراد متخصص گرد هم آیند تا پاسخگوی همه پرسش ها باشند.
•درباره بهترین روش های ارتباطی در پاسخگویی چه نظری
دارید؟
•از آن جایی که مخاطبین فرق
دارند، باید با توجه به مخاطب و
امکانات پرسشگر پاسخ داد. مثلا در مراکز آموزش عالی بهترین روش و شیوه برگزاری میزگردهای علمی است و در جایی دیگر روش
دیگر بهتر نتیجه می دهد. باید با
توجه به همه ابعاد داوری کرد. هر روشی فواید و کمبودهای دارد. باید از روش های متعدد و مختلف ارتباطی با مخاطب و پرسشگر استفاده کرد . حضور در شبکه جهانی و اتاق های گفتگو و وبلاگ و مانند
آن نیز در عصر کنونی موثر است ولی هیچ روشی بهتر از
پاسخگویی حضوری نیست. بالاخره حضور و کلام شفاهی
بسیار تاثیر گذارتر است.
•چه روش هایی را برای کارآمدی بیشتر پاسخگویی پیشنهاد
ما را در سایت اخر دنبال میکنید
برچسب: پیشنهاد, نویسنده: بازدید: 154